Khamis, Mei 26, 2011

Pergi Tak Kembali 7.7.1937 - 12.5.2011

Setiap insan pasti merasa
saat perpisahaan terjadi..
dunia yg fana akan ditinggalkan
hanya amalan yg dibawa........

sayu aku dengar lagu ni....
teringat..terkenang.....terlalu rindu
pada arwah datuk yg telah pergi
meninggalkan kami untuk selamanya....

namun kenyataan
setiap manusia akan mati
harus diterima...........

Arwah telah pergi pada jam 1 tghri
pada 12 Mei 2011 bersamaan hari khamis.....
perasaan sedih yang tak dapat digambarkan...
hanya Allah SWT saja yg tau....

Namun doa dan harapan kami
agar arwah ditempatkan dikalangan
org2 yg beriman di SANA....
Amin Ya Rabbil Alamin............

Aku bersyukur coz aku sdh pindah d KK
time arwah datuk ku meninggal......
bila mengenangkan time arwah mama (nenek)
meninggalkan kami...bukan dpn mata ku...
aku hanya sempat melihat jasad kaku arwah....
pilu...n ...sayu hati ku yg tidak terkata time tu...
dlm keadaan yg sarat mengandungkan c kakak
naik feri jam 3 ptg n smpi kg jam 9 mlm...
Ya Allah...hanya DIA saja yg tau perasaan ku...
hanya kabar yg ku dengar time tu....

Sekarang aku sdh tidak punya
datuk n nenek
namun aku bersyukur coz
aku masih ada bapa n mami
ina n ama disamping..

Oleh itu, setiap kali ada masa
yang terluang...biar penat perjalanan
namun masa utk dorang mesti
n wajib ada..........coz
aku mo gunakan masa n peluang
yg ada utk dorang..
coz who's never know what happen next????

ibarat org
telajak perahu buli d undur
telajak perbuatan buruk padahnya..

Namun perjuangan hidup perlu diteruskan....
oleh itu, mari la kita sama2
sedekahkan Al-Fatihah..
agar roh arwah datuk n nenek ku
dicucuri Rahmat..
Amin Ya Rabbil Alamin........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan